More

    2024 Chevrolet Blazer EV

    Προεπισκόπηση ενός ηλεκτρικού SUV για την μαζική αγορά

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Τα μεσαίου μεγέθους πενταθέσια crossover είναι μια τεράστια κατηγορία και η Chevrolet θέλει το δικό σας να είναι ηλεκτρικό το επόμενο έτος.

    Η Chevrolet, φαίνεται, δεν θέλει να τρομάξει τους πιθανούς αγοραστές προσφέροντας ηλεκτρικά οχήματα που τονίζουν πάρα πολύ το γεγονός ότι είναι … διαφορετικά. Μια εκ των προτέρων προεπισκόπηση του επερχόμενου Chevrolet Blazer EV 2024 προτείνει ότι είναι σε μεγάλο βαθμό ένα Chevrolet και έπειτα ένα EV. Στην πράξη, αυτό σημαίνει μια μακριά και ευρύχωρη καμπίνα για την κατηγορία του, αλλά και μακριά και προεξέχουσα μύτη, μόνο μέση ορατότητα προς τα εμπρός και χωρίς μπροστινό πορτμπαγκάζ.

    Ωστόσο, από τη θέση του οδηγού, το Blazer EV διαθέτει εντυπωσιακά γραφήματα με πλούσια αίσθηση και οθόνες αφής. Το σκληρό μαύρο πλαστικό στο πίσω διαμέρισμα του χειροποίητου πρωτοτύπου Blazer SS το είδαμε να είναι χαμηλωμένο, αλλά θα περιμένουμε να δούμε μια έκδοση παραγωγής προτού κρίνουμε. Ωστόσο, η Chevrolet γνωρίζει καλά τα SUV όγκου, επομένως η πρώτη της απόπειρα στην μαζική αγορά ηλεκτρικών SUV πιθανότατα θα έχει χαρακτηριστικά και επιλογές προσεκτικά συνδυασμένες ώστε να αντικατοπτρίζουν αυτό που επιλέγουν οι αγοραστές βενζινοκίνητων SUV της εταιρείας.
    Η μέγιστη εμβέλεια με βαθμολογία EPA αναμένεται να είναι έως και 320 μίλια για τουλάχιστον ένα μοντέλο (πιθανώς έκδοση 2WD) και η Chevrolet θα προσφέρει όχι λιγότερα από τρία μεγέθη μπαταριών. Τα στελέχη της εταιρείας δήλωσαν μόνο ότι διάφορα μοντέλα Blazer EV θα προσφέρουν «μικρά, μεσαία και μεγάλα» μεγέθη μπαταριών. Αρνήθηκαν να συζητήσουν αριθμούς, αν και οι εικασίες δείχνουν ότι θα χρησιμοποιήσουν 8, 10 ή 12 μονάδες Ultium—που δίνουν χωρητικότητα περίπου 68, 85 και 100 κιλοβατώρες.

    Το ηλεκτρικό Blazer θα προσφέρεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, των οποίων οι ονομασίες—1LT, 2LT, RS και SS—θα είναι γνωστές στους περισσότερους αγοραστές Chevrolet . Οι δύο μεσαίες εκδόσεις θα αποσταλούν πρώτα, το καλοκαίρι του 2023, με το SS να έρχεται «αργότερα» το ίδιο έτος, ολοκληρώνοντας με το βασικό 1LT και μια αστυνομική έκδοση μέχρι τον Μάρτιο του 2024. Θα κατασκευαστεί στο Ramos Arizpe του Μεξικού, στο εργοστάσιο που συναρμολογεί τώρα το βενζινοκίνητο Blazer.

    Η καρδιά της αγοράς: μεσαίου μεγέθους SUV

    Το Chevrolet Blazer EV 2024 είναι το πρώτο ηλεκτρικό Chevrolet που στοχεύει στην καρδιά της βορειοαμερικανικής αγοράς: crossover οχήματα. Το ηλεκτρικό Blazer βρίσκεται ακριβώς στην κατηγορία των πενταθέσιων crossover μεσαίου μεγέθους και προφανώς θα πωλείται δίπλα-δίπλα με το τρέχον Blazer, που παρουσιάστηκε στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα ως μοντέλο του 2019. Το Blazer EV είναι μεγαλύτερο από το επερχόμενο Equinox EV—θα μάθουμε περισσότερα για αυτό το συμπαγές SUV τον Σεπτέμβριο—αλλά δεν διαθέτει την τρίτη σειρά Chevrolet Traverse ή Toyota Highlander. Το πλησιέστερο αντίστοιχο της GM είναι η πολυτελής Cadillac Lyriq.

    Με τιμές που ξεκινούν από 45.000$—λιγότερο από τη μέση τιμή των 48.000$ για όλα τα νέα οχήματα που πωλήθηκαν τον Ιούνιο—το ηλεκτρικό Blazer μειώνει το πολυτελές Lyriq κατά 17.000$. Και τα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού του θα είναι διαθέσιμα «μέσα σε ένα χρόνο» από τις πρώτες παραδόσεις, όπως υποσχέθηκαν τα στελέχη της GM, σε αντίθεση με το Hummer EV — του οποίου οι αγοραστές ίσως χρειαστεί να περιμένουν δύο χρόνια μετά τις πρώτες παραδόσεις για να αποκτήσουν τις βασικές εκδόσεις.

    «Αθλητικός» σχεδιασμός

    Το Blazer EV δεν είναι ένα μικρό όχημα, αλλά είναι χαμηλότερο και λιγότερο μπλοκαρισμένο από ένα παραδοσιακό SUV. Η πίσω πόρτα του είναι πολύ τραβηγμένη, αν και οπτικά αυτό καμουφλάρεται από έναν μακρύ, μαύρο βαμμένο εκτροπέα αέρα που εκτείνεται από το πίσω άκρο της οροφής του. Οι πίσω πόρτες είναι ιδιαίτερα μακριές, με τους πίσω τροχούς να πιέζονται πιο πίσω από ό,τι σε παρόμοια σχέδια βενζινοκίνητων SUV. Οι σχεδιαστές της Chevrolet αποκαλούν τη συνολική εμφάνιση του SUV «αθλητική».

    Τα μπροστινά φτερά διαθέτουν αεραγωγούς και το ψηλό ρύγχος είναι εκπληκτικά μακρύ για ένα όχημα με μόνο ηλεκτρικό κινητήρα, μερικά ηλεκτρονικά και διάφορα εργαλεία θέρμανσης και κλιματισμού κάτω από αυτό. Αυτό δίνει στο αυτοκίνητο παραδοσιακές αναλογίες, με τα μειονεκτήματα μόνο της μέσης ορατότητας προς τα εμπρός. Ούτε υπάρχει μπροστινό πορτμπαγκάζ. Η θύρα φόρτισης βρίσκεται στο αριστερό μπροστινό φτερό, πιο κοντά στον οδηγό και η φωτεινή υπογραφή στο μπροστινό μέρος ορισμένων μοντέλων (αυτό που συνηθίζαμε να ονομάζαμε προβολείς και ράβδους φωτισμού) δείχνει την πρόοδο της φόρτισης όταν είναι συνδεδεμένο.

    Στο εσωτερικό, η εστίαση είναι στην οθόνη αφής 17,7 ιντσών και τα φωτεινά, καθαρά γραφικά στη γυαλιστερή οθόνη του. Ωστόσο, η Chevrolet δεν έχει βάλει όλο το Tesla στο ταμπλό: παραμένουν κλασσικά χειριστήρια για τη θερμοκρασία καμπίνας, την ένταση του ραδιοφώνου και παρόμοια. Τουλάχιστον πέντε μεγάλοι αεραγωγοί είναι σχεδιασμένοι σαν αεραγωγοί στροβίλου (αν και στα πρωτότυπα που είδαμε, αυτό το σχέδιο ήταν τυπωμένο σε γυαλιστερό πλαστικό, όχι σε απτικό). Αντηχούσαν αόριστα εκείνα της Mercedes-Benz E-Class σε μέγεθος και τοποθέτηση.

    Τα μπροστινά καθίσματα ήταν άνετα και το πίσω κάθισμα προσφέρει σημαντικό χώρο για τα πόδια τριών επιβατών. Το πάτωμα του πίσω καθίσματος είναι επίσης επίπεδο, κάνοντας τον περιστασιακό κεντρικό επιβάτη να αισθάνεται πιο άνετα σε σύγκριση με οχήματα που διαθέτουν σήραγγα άξονα μετάδοσης κίνησης στο πάτωμα. Ο χώρος ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα γεμίζει εξ ολοκλήρου με μια ψηλή κονσόλα.

    Απόδοση που εντυπωσιάζει

    Μαζί με το ότι είναι το πρώτο Ultium EV της GM, υπάρχει και άλλη μια πρωτιά: Το Chevrolet Blazer EV είναι το πρώτο Chevrolet , βενζινοκίνητο ή ηλεκτρικό, που προσφέρεται με δυνατότητα επιλογής κίνησης στους εμπρός ή πίσω τροχούς καθώς και σε όλους τους τροχούς. Μέχρι στιγμής, οι αποκλειστικές πλατφόρμες EV φαίνεται να χωρίζουν 50-50 μεταξύ των συστημάτων κίνησης εμπρός και πίσω, αλλά η Chevrolet προσφέρει και τα δύο – αν και τα στελέχη της μάρκας αναγνώρισαν ότι εξακολουθούν να εξετάζουν πώς να διαθέσουν στην αγορά τα διαφορετικά πλεονεκτήματα για εκδόσεις (μη AWD) του LT2, το μόνο επίπεδο εξοπλισμού που θα προσφέρει και τα δύο.

    Οι διαφορετικές διαμορφώσεις είναι πιθανό να προσφέρονται με διαφορετικές χωρητικότητες μπαταρίας. Ωστόσο, η Chevrolet είπε ότι όλες οι χωρητικότητες θα μοιράζονται το ίδιο περίβλημα, επομένως η χαμηλότερη εμβέλεια δεν προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό θα παρατηρούσαν οι επιβάτες.

    Η Chevrolet δεν παρείχε προδιαγραφές, αλλά για το μοντέλο SS υψηλής απόδοσης, υπολόγισε ισχύ έως και 410 κιλοβάτ (557 ίππους) και 648 λίβρες-πόδια ροπής. Ως συνήθεια της GM, η ταχύτερη επιτάχυνση επιτυγχάνεται μέσω μιας ειδικής λειτουργίας οδήγησης, με την ονομασία WOW, για Wide Open Watts, που δίνει στο Blazer EV SS προβλεπόμενο χρόνο από 0 έως 60 mph λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα.

    Η ενσωματωμένη μονάδα φόρτισης δέχεται έως και 11,5 κιλοβάτ (από σπίτια με κατάλληλα ισχυρούς σταθμούς φόρτισης), ενώ η GM λέει ότι το Blazer EV μπορεί να φορτίσει έως και 190 κιλοβάτ σε σταθμούς γρήγορης φόρτισης CCS DC που μπορούν να προσφέρουν αυτόν τον ρυθμό. Κάτω από βέλτιστες συνθήκες, με μια σε μεγάλο βαθμό εξαντλημένη μπαταρία, το αυτοκίνητο μπορεί να προσθέσει έως και 78 μίλια σε 10 λεπτά φόρτισης.

    Το Blazer EV θα περιλαμβάνει την πιο πρόσφατη τεχνολογία υποβοηθούμενης οδήγησης SuperCruise της GM. Η αρχιτεκτονική του λογισμικού θα επιτρέψει την προσθήκη πρόσθετων λειτουργιών ασύρματα.

    Αν δεν πετύχει με την πρώτη…

    Έχουν περάσει εννέα χρόνια από τότε που η GM φέρεται να συγκάλεσε επιτροπή συμβουλίου για να αξιολογήσει εάν η Tesla αντιπροσώπευε απειλή για την εταιρεία. Η πρώτη επιτυχημένη αμερικανική εταιρεία αυτοκινήτων από το 1924 που ξεκίνησε από επιχειρηματίες είχε καταφέρει να βγάλει το Model S στην παραγωγή και οι αγοραστές πολυτελείας έφευγαν από τα Audi, τις BMW και τις Mercedes-Benz — επίσης Toyota Prius — για να τα αγοράσουν. Το Tesla ήταν όμορφο, ήταν γρήγορο, ήταν σέξι και απλά έτυχε να είναι ηλεκτρικό. Επιπλέον, όπως έμαθαν οι αγοραστές, είχε το δικό του σταθερό δίκτυο γρήγορης φόρτισης για να επιτρέπει ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. (Η GM δεν έχει ακόμα ένα από αυτά, αλλά αυτό είναι ένα διαφορετικό άρθρο.)

    Οι υποστηρικτές και οι αναλυτές του EV μπορεί να είναι δικαιολογημένα δύσπιστοι για το τελευταίο σχέδιο της GM για ηλεκτρικά οχήματα. Ενώ έχουν γίνει επενδύσεις κεφαλαίου 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου ενός τελικού συνόλου πέντε εργοστασίων κυψελών μπαταριών, η GM πρέπει να αποδείξει ότι τα σχέδιά της για EV είναι σοβαρά κατασκευάζοντας και πουλώντας τα αυτοκίνητα στις τέσσερις υπόλοιπες μάρκες της, καμία από τις οποίες δεν είναι γνωστή για να είσαι τεχνολογικός ή μοντέρνος.

    Σκεφτείτε την ιστορία μέχρι σήμερα. Πρώτα ήρθε το Chevrolet Volt του 2011 — ένα άνετο πεντάθυρο συμπαγές hatchback που λάτρεψαν οι αγοραστές, αλλά οι καταναλωτές και οι πωλητές δυσκολεύτηκαν να το καταλάβουν. Στη συνέχεια, για το 2017, ήρθε το τρέχον Chevrolet Bolt EV, το πρώτο EV 200 μιλίων που δεν ήταν Tesla. Του έλειπε επίσης η αίγλη αυτής της μάρκας.

    Μετά από μια πολύ μεγάλη αναμονή που διήρκεσε περισσότερα από δύο χρόνια και μια παγκόσμια πανδημία, αρχίζουν να εμφανίζονται οι αποδείξεις της δέσμευσης της GM στα ηλεκτρικά οχήματα σε πολλαπλά τμήματα από όλες τις μάρκες της. Η παρουσίαση «EV Day» της εταιρείας τον Μάρτιο του 2020 παρουσίασε τις πλατφόρμες μπαταριών και μονάδων Ultium και έδειξε στους δημοσιογράφους και τους αναλυτές μια ντουζίνα μοντέλα που σκόπευε να βάλει στην παραγωγή. Η GM έχει μεγάλα σχέδια για πολλά μοντέλα, όλα βασισμένα στην τεχνολογία κυψελών Ultium. Μια χούφτα από αυτά τα οχήματα κυκλοφορούν τώρα σε μικρό αριθμό.

    Το πρώτο νέο ηλεκτρικό Chevrolet που ανακοινώθηκε ήταν το Silverado EV pickup truck, μια ηλεκτρική επανεκκίνηση του τετράθυρου pickup Avalanche 2002-2013, του οποίου το “Mid-Gate” επέτρεψε τη μεταφορά μεγαλύτερου φορτίου στην κοντή καρότσα του. Τώρα το Blazer EV και το επερχόμενο, μικρότερο αδερφάκι του Equinox EV προορίζονται να αυξήσουν σημαντικά αυτούς τους όγκους.

    Το Blazer EV είναι το πρώτο EV που κατασκευάστηκε στην πλατφόρμα Ultium της GM, η οποία έχει δημιουργήσει το GMC Hummer EV και το Lyriq μέχρι στιγμής, μαζί με δύο ηλεκτρικά εμπορικά φορτηγά BrightDrop. Όλα αυτά παραδίδονται τώρα σε πολύ χαμηλούς αριθμούς, με υψηλότερους όγκους που εξαρτώνται από την αξιόπιστη παραγωγή κυψελών ιόντων λιθίου από το εργοστάσιο κοινοπραξίας GM-LG Energy Solutions στο Lordstown του Οχάιο.

    Μπορούν να το κάνουν; Ενώ η GM πιθανότατα θα κυκλοφορήσει ειδήσεις, προσεκτικά οργανωμένες εκδηλώσεις δημοσιότητας και ένα πλήθος μάρκετινγκ, πιθανότατα θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις αρχές του 2023 για να οδηγήσουμε ένα Blazer EV. Και υποπτευόμαστε ότι η Ford, η Hyundai, η Kia, η Nissan και φυσικά η Tesla μπορεί να έχουν τα δικά τους νέα πριν από τότε.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα