More

    Aσύρματη και αμφίδρομη φόρτιση επαγγελματικών οχημάτων

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Η ασύρματη και αμφίδρομη φόρτιση επαγγελματικών οχημάτων κάνει τα πρώτα της βήματα

    Το 2016, το Εθνικό Εργαστήριο Oak Ridge του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ ανέπτυξε έναν ασύρματο φορτιστή 20 kW για ηλεκτρικά οχήματα με απόδοση 90%. Αυτός ο φορτιστής προοριζόταν για τα επιβατικά ηλεκτρικά οχήματα. Τώρα οι ερευνητές έχουν δοκιμάσει με επιτυχία ένα σύστημα για ένα μεσαίο φορτηγό, επαναφορτιζόμενο υβριδικό φορτηγό διανομών.

    Ένα ασύρματο σύστημα φόρτισης των 20 kW, συνδεδεμένο στο συμβατικό δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, δοκιμάστηκε σε ένα φορτηγό διανομών της UPS, μεταφέροντας ισχύ μέσα από ένα κενό 28 cm περίπου, χρησιμοποιώντας δύο ηλεκτρομαγνητικά πηνία ζεύξης με απόδοση άνω του 92%.

    Η διάταξη περιλαμβάνει τα πηνία που σχεδιάστηκαν ειδικά από το εργαστήριο, το σύστημα ελέγχου και το σύστημα μετατροπής της ενέργειας. Ο ασύρματος φορτιστής αντλεί ενέργεια από το συμβατικό ηλεκτρικό δίκτυο, κάνει μετατροπή σε τάση συνεχούς ρεύματος, την οποία στη συνέχεια ένας μετατροπέας υψηλής συχνότητας την μετατρέπει σε εναλλασσόμενη τάση. Στη συνέχεια δημιουργείται ένα μαγνητικό πεδίο και αυτό μεταφέρει την ενέργεια μέσα από το κενό μεταξύ του σταθερού τμήματος της διάταξης και του φορτηγού. Στο φορτηγό, γίνεται μετατροπή σε συνεχές ρεύμα για να φορτιστούν οι μπαταρίες του, που έχουν χωρητικότητα 60 kWh.

    Η ερευνητική ομάδα δήλωσε ότι για τη φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος μέσω συμβατικής ενσύρματης φόρτισης μπορεί να χρειαστούν μέχρι και έξι ώρες, ενώ με το ασύρματο σύστημα φόρτισης, το ίδιο αποτέλεσμα επιτυγχάνεται σε περίπου τρεις ώρες.

    Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα αμφίδρομο σύστημα, οι μπαταρίες του φορτηγού θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και για την αποθήκευση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, όπως είναι τα φωτοβολταϊκά και οι ανεμογεννήτριες. Ο επικεφαλής της τεχνικής ομάδας, Omer Onar, εκτιμά ότι η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας σε έναν στόλο 50 φορτηγών θα μπορούσε να δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες να αποθηκεύουν ενέργεια πολύ μεγάλης κλίμακας.

    Τώρα πραγματοποιούνται περαιτέρω δοκιμές και αναλύσεις δεδομένων. Σήμερα, το πρωτότυπο σύστημα ασύρματης και αμφίδρομης φόρτισης για επιβατηγά οχήματα έχει ήδη φτάσει σε ισχύ 120 kW με απόδοση 97 τοις εκατό, με ένα ενδιάμεσο κενό, μεταξύ των συγκροτημάτων του συστήματος, της τάξης των 15 cm.

    Φαίνεται ότι σύντομα, η ασύρματη φόρτιση, ακόμη και των ελαφρών και μεσαίων επαγγελματικών οχημάτων θα διαρκεί όσο και ο ανεφοδιασμός τους με καύσιμα σε ένα συμβατικό πρατήριο καυσίμων. Το γεγονός αυτό, σίγουρα αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την ηλεκτροκίνηση.

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα